Játékos támogató foglalkozások az örömteli és sikeres iskolakezdésért
A foglalkozás célja a kompetenciák megalapozása, kialakítása, fejlesztése játékos, életkorhoz igazodó tevékenységekkel.
A program során különös hangsúlyt fektettek az eredményes iskolai tanuláshoz szükséges képességek, készségek megalapozására és fejlesztésére, hiszen ez elengedhetetlen a sikeres iskolakezdéshez, egy (új) közösségbe való beilleszkedéshez, de a harmonikus családi kapcsolatok megteremtését, fenntartását is nagymértékben elősegíti.
A gyermekek játékos tevékenységeken keresztül fejlődtek a kommunikáció, együttműködés, empátia, alkalmazkodás és problémamegoldás terén, miközben megtanulták érzelmeik felismerését és kifejezését is.
Rövid idő alatt is látványos fejlődés volt észrevehető: a gyerekek egyre bátrabbak, nyitottabbak, magabiztosabbak és ügyesebbek lettek ezekben a készségekben.
A szociális kompetenciák mellett játékosan fejlesztették az iskolakezdéshez szükséges egyéb részképességeket is (kognitív, motoros és nyelvi területeken), a többi között a figyelmet, ritmusérzéket, beszédkészséget, szókincset, téri tájékozódást, testsémát, finommotorikát, grafomotorikát, logikai gondolkodást és emlékezetet is.
A gyerekek nap mint nap örömmel érkeztek, lelkesedésük pedig végig töretlen maradt. A foglalkozások végén többen is szomorúan búcsúztak, ami egyértelműen azt mutatta, hogy valóban jól és biztonságban érezték magukat ebben a kis közösségben.
A szülőktől szintén nagyon pozitív visszajelzéseket kaptak: elmondásuk szerint a gyerekek otthon is lelkesen meséltek az élményeikről, és kifejezetten szerették ezeket a foglalkozásokat. Magát a kezdeményezést pedig minden szülő rendkívül értékesnek gondolta, és érdeklődtek afelől, hogy a későbbiekben is elérhetők lesznek-e ilyen jellegű foglalkozások a Budafok-tétényi Család- és Gyermekjóléti Központnál. Többen már most jelezték, hogy szívesen részt vennének egy augusztusi iskolára ügyesítő foglalkozássorozaton is.
A kezdeményezés széles körben elismerést váltott ki, és örömmel tapasztalták a szervezők, hogy igény mutatkozik az ilyen típusú, támogató jellegű iskolai előkészítő programokra.